perjantai 30. syyskuuta 2022

Pessimististä optimistiksi?

Tuo hetki, kun keität kriikunoista ensimmäistä kertaa mehua netistä löytyneen ohjeen mukaan ja kun huomaat, kuinka syksyinen aurinko paistaa juuri sillä hetkellä maa-artisokan kukkiin pöydällä. Juuri tuossa hetkessä otin tämän kuvan. Kukkien takana piilossa on aikamoinen järjestys, jota olen pienessä keittiössä oppinut pikkuhiljaa hallitsemaan.

Se, miten hyvinkin pessimistisestä ihmisestä, jonka juuret ovat missä muuallakaan kuin Puolangan pessimistisessä pitäjässä, rakentuu pikkuhiljaa optimisti; se on monen tekijän summa. Maallemuuton, oman yrityksen suoman vähemmän työmäärän ja ympäröivien ihmisten luomat puitteet ovat varmasti olleet tässä tärkeitä. Sen lisäksi olen kuitenkin tehnyt aivan valtavasti töitä itseni kanssa.

Olen luonteeltani kunnianhimoinen. Vasta viimeisten vuosien aikana olen ymmärtänyt, että voin valjastaa tuon kunnianhimon myös itseni kehittämiseen. Minun kunnianhimoni ilmentymä tässä kohtaa onkin: Iloinen, ehkä hieman höppänä, mutta olemuksellaan mukaansatempaava ja innostunutta ilmapiiriä levittävä mummeli. Luit oikein: mummeli. Minä nimittäin kunnioitan juuri mummeleita. Heissä asuu usein viisaus ja rauha.

P.S. Kuvan tabletti liittyy oleellisesti kuvaan, vaikka ei visuaalisesti olekaan toimivassa sijainnissa. Tabletissa oli ohje mehuun: mukaan tuli kriikunoiden lisäksi mustikoita ja raparperia. Mustikoita ei ollut, joten laitoin mustia viinimarjoja. Tuli ihan hyvää, mutta ei ehkä ihan parasta mehua, mitä olen eläissäni tehnyt. Seuraavalla kertaa enemmän kriikunoita ja mustaviinimarjojen sijaan niitä mustikoita.

P.P.S. Tämä on lähes täysin sama julkaisu kuin mitä kirjoitin tänään instagramin puolelle. Lukijan toiveesta yritän päivittää näitä kumpiakin väyliä aina mahdollisuuksien mukaan. 

2 kommenttia:

  1. Onnea uudesta ihanasta koirasta ❤️ ja maalle muutosta! Kaikki kuulosta todella upealta, mitä luin edellisestä ja tästä postauksesta. Jään odottelemaan mummeli-sinän seuraavia mietteitä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pilvi! Paljon on tosiaan tapahtunut niin ulkoisesti kuin sisällä itsessänikin <3 Ihana kuulla sinusta myös täällä blogin puolella!

      Poista

Olen iloinen, jos jätät ajatuksesi!