keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Testing Organic Cosmetics



Olen pikkuhiljaa lisännyt luonnonkosmetiikan osuutta käytössä, ja ajattelin kertoa näistä kokemuksista lyhyesti myös täällä blogissa. Suunitelma tuli mieleen, kun kävin tänään Ruohonjuuressa ja ostin uuden silmänympärysvoiteen (Skin Blossom), uuden kasvovoiteen (Cattier Paris) sekä sheavoin (Flow kosmetiikka) lasten vartalovoiteeksi ja ajattelin testata voita myös käsivoiteena.

En ole löytänyt puolueetonta vertailua luonnonkosmetiikan osalta ainakaan netistä, joten jos sinulla on joku hyvä blogi tai sivusto tiedossa, otan mielellään vinkit vastaan! Toki jokaisen iho on erilainen ja tuotteet sopivat siten erilailla eri ihmisille, mutta olisi kiva kuulla jotain suuntaa antavaa näiden osalta. Olen kuitenkin niin pihi, etten mielellään osta putelleja, joita en voi käyttää kuin kerran tai kaksi - ja siksi siirtyminen uusiin tuotteisiin tuottaa väkisin pientä tuskaa.

Tähän asti olenkin käyttänyt apteekin kasvonhoitotuotteita, sillä lähes jokainen "syrjähyppy" uusiin tuotteisiin on johtanut ihon huononemiseen. Ja sehän ei ole tavoite tässä ei. Katsotaan siis, miten minulla käy näiden kuvissa näkyvien tuotteiden kanssa.

Luvassa on postauksia aiheeseen liittyen kenties jo lähiviikkoina, sillä muutamat tuotteet voin jo muutaman kuukauden käyttökokemuksella arvioida. Löytyykö teiltä toiveita, mitä näissä postauksissa olisi hyvä tuoda esille?

Kuvissa:

Skin Blossom, silmänympärysvoide. Valmistettu UK:ssa.
Cattier Paris, kasvovoide. Valmistettu Ranskassa.
Flow kosmetiikka, sheavoi. Valmistettu Suomessa.


Coming up: blog posts about organic cosmetics, which I have used last mounts. Today I bought cosmetics, which you see also in the picture:

Skin Blossom, reviving eye cream. Made in UK.
Cattier Paris, day cream. Made in France.
Flow cosmetics, shea butter. Made in Finland.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mrs Sinn also in Instagram, Facebook and Pinterest!

4 kommenttia:

  1. Hyvä postausidea, seuraan mielenkiinnolla! Haluan itsekin laajentaa repertuaariani tällä saralla. Olen käyttänyt lähinnä Flow:n palasaippuoita ja -shampoita (tykkään) + ole hyvä ja Inkuton shea butteria atooppiselle lapselle. Ripsarina on Benecos. Se on ihan hyvää, onhan se toki ohuempaa ja ei niin tujua ("tönkköä") kuin jotkut Lorealit mutta ihan hyvin toimii mulla (sitä saa myös Sokokselta, ainakin Helsingissä). Laveran ripsarista en tykännyt, se oli tosi ohutta. Muut kosmetiikat onkin oikeastaan Body shopista, mutta haluaisin myös siirtyä enemmän luonnonkosmetiikan puolelle ja löytää ne hyvät tuotteet. Joten tosi kiva lukea sun kokeiluja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, ja pistän sunkin vinkit korvan taa!

      Poista
  2. Siirryin luonnonkosmetiikkaan yli vuosi sitten, tarkemmin sanottuna viime syksynä tuli vuosi täyteen. Sitä ennen käytin Erisanin tuotteita. Vuoden aikana testasin kolme luonnonkosmetiikkasarjaa (Urtekram, Madara ja Flow) ja niistä mikään ei sopinut iholleni. Tämä harmittaa minua kovasti, koska mielelläni käyttäisin luonnonkosmetiikkaa. En ymmärrä, mille aineelle olen allerginen. Kaikista kolmeta sarjasta kasvoilleni tuli pienen pieniä näppyjä sekä ihottuma poskille ja käsiin (käytin myös käsivoidetta). Sain ihottuman pois kortison-voiteella, mutta pian se tuli taas takaisin. Vuoden kuluttua olin niin turhautunut, että ostin uudestaan Erisanit kaupasta ja kaikki ihottumat ja näpyt lähtivät viikossa. Olen tullut aika varovaiseksi kokeilemaan mitään uutta, koska näihin tuotteisiin meni myös melkoinen summa rahaa, kun ostin aina koko satsin samalta merkiltä (kasvojenpesuaineen, kasvoveden ja voiteen). Ehdottomasti käyttäisin luonnonkosmetiikkaa, jos vain tietäisin, mikä merkki minulle sopisi! Lapsilla käytän Weledan luonnonkosmetiikkaa ja siitä olen tykännyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävä kuulla! Toivottavasti mulle ei käy samoin. Ja ehkä tästä testauksesta löytyy sullekin jokin sopiva sarja :)

      Poista

Olen iloinen, jos jätät ajatuksesi!